A seguridade na condución autónoma deu un gran paso adiante grazas á realidade virtual. Investigadores da Universidade Estatal de Ohio desenvolveron un software innovador chamado Vehicle-in-Virtual-Environment (VVE) que permite probar a seguridade dos vehículos autónomos nun ambiente virtual altamente realista. Esta tecnoloxía promete mellorar significativamente a seguridade viaria e acelerar o desenvolvemento de coches autónomos. Queres saber como funciona? Sigue lendo e descubre como a realidade virtual está a transformar a condución autónoma.
Gafas VR: a clave da seguridade nos coches autónomos
Na condución autónoma, os sensores lidar, radar e cámara captan información sobre a contorna do vehículo e envían a un sistema de vixilancia. intelixencia artificial (AI). Este sistema avalía en tempo real como manexar as diferentes situacións de tráfico detectadas polos sensores. Non obstante, para que a IA aprenda a comportarse de forma segura e eficiente no tráfico real, é necesario ter grandes conxuntos de datos de situacións de tráfico reais e horas de adestramento.
Aquí é onde entra en xogo o método VVE desenvolvido pola Ohio State University. Este enfoque innovador permítelle reducir drasticamente as horas de formación en estradas reais e substituílas por unha realidade virtual inmersiva. Os vehículos autónomos navegan por un gran aparcamento baleiro mentres os seus sensores captan datos que normalmente recollerían nas vías públicas. Estes datos introdúcense no sistema intelixencia artificial a través do software VVE.
Un entorno virtual seguro para a formación en IA en condución autónoma
Imaxina que un vehículo autónomo está nun aparcadoiro baleiro, pero grazas ao software VVE, "pensa" que está nunha intersección do centro da cidade. O software pinta unha imaxe 3D altamente realista do entorno da estrada, incluíndo condicións perigosas, vehículos, peóns e situacións. Deste xeito, pódese adestrar o vehículo autónomo para responder a unha ampla gama de escenarios de tráfico sen poñer en risco a seguridade das persoas nin danar as infraestruturas viarias.
Aksun-Guvenc, do equipo de investigación do estado de Ohio, explica: "Co noso software, podemos facer que o vehículo pense que circula por estradas reais mentres opera nunha zona de proba aberta e segura. Este enfoque de adestramento en IA non só permite aforrar tempo e diñeiro, senón que tamén elimina o risco de accidentes mortais causados polos coches autónomos.
Mellorando a seguridade e evitando colisións coa realidade virtual
Un estudo realizado por investigadores do estado de Ohio demostrou que a realidade virtual aplicada aos sistemas de condución autónoma axuda a evitar posibles colisións, aumenta a seguridade dos peóns e mellora a resposta do vehículo en situacións de tráfico raras ou extremas. Grazas ao software VVE, é posible simular todo tipo de escenarios, desde situacións extremas de tráfico ata encontros cotiáns con peóns nun paso de peóns.
Levent Guvenc, coautor do estudo, destaca a versatilidade desta tecnoloxía: "O noso software permítenos simular todos os escenarios imaxinables, permitíndonos adestrar vehículos autónomos para afrontar calquera situación na estrada". Con isto en mente, os desenvolvedores presentaron unha patente para iso tecnoloxía innovadora e esperan que se converta nun estándar da industria nos próximos cinco ou dez anos.
Vantaxes e inconvenientes
✅ Vantaxe: Acelera o adestramento en IA na condución autónoma O uso da realidade virtual para a formación en IA en coches autónomos reduce significativamente o tempo necesario para recoller datos de situacións de tráfico reais. Isto axiliza o proceso de desenvolvemento dos vehículos autónomos e permítelles chegar máis rápido ao mercado.
✅ Vantaxe: Aumento da seguridade nas estradas A simulación de situacións de tráfico nun entorno virtual permite identificar e corrixir posibles fallos nos algoritmos dos coches autónomos antes de que se poñan en perigo persoas reais na vía pública. Isto contribúe a mellorar a seguridade viaria e a evitar accidentes.
✅ Vantaxe: redución de custos e riscos A formación en realidade virtual supón un importante aforro en termos de recursos económicos e riscos asociados. Non é necesario contar cunha flota de vehículos autónomos na vía pública nin contratar condutores para a formación, o que se traduce nunha diminución de custos e riscos asociados aos accidentes.
❌ Desvantaxe: limitacións en Perfect Simulation Aínda que a realidade virtual permite simular unha gran variedade de escenarios de tráfico, algúns detalles específicos do mundo real poden non reproducirse con total precisión no contorno virtual. Isto podería implicar certas limitacións na perfección da simulación.
❌ Desvantaxe: Dependencia da calidade dos datos de formación A eficacia da realidade virtual no adestramento en IA para coches autónomos depende en gran medida da calidade dos datos utilizados. Se os datos de entrada non son representativos de situacións reais, o adestramento pode verse afectado e o rendemento do vehículo autónomo pode verse comprometido.
❌ Desvantaxe: custos iniciais de implantación A implementación da realidade virtual na formación en IA para coches autónomos require un investimento inicial en tecnoloxía e desenvolvemento de software. Isto pode supoñer un reto económico para algunhas empresas que desexen adoptar esta innovadora metodoloxía de formación.
Preguntas frecuentes
A realidade virtual substituirá completamente a necesidade de probas de estrada reais?
Non, a realidade virtual non substituirá completamente as probas de estrada reais. Aínda que a simulación virtual é unha poderosa ferramenta para o adestramento da IA na condución autónoma, son necesarias probas reais en estrada para validar o rendemento e a seguridade dos vehículos autónomos en situacións reais.
Que beneficios ten a realidade virtual na formación en IA para coches autónomos?
A realidade virtual ofrece varios beneficios no adestramento en IA para coches autónomos. Permite simular unha gran variedade de escenarios de tráfico, acelera o proceso de desenvolvemento, reduce custos e riscos e mellora a seguridade viaria identificando e corrixindo posibles avarías antes de que se produzan en situacións reais.
A realidade virtual é segura para condutores e peóns no entorno virtual?
Si, a realidade virtual é segura para condutores e peóns no entorno virtual. Os vehículos autónomos están adestrados en zonas de proba abertas e seguras, evitando calquera risco de accidentes. Ademais, aplícanse estritos controis de seguridade durante o desenvolvemento do software VVE para garantir a protección de todas as partes implicadas.
Cando se espera que a realidade virtual se converta nun estándar da industria no ámbito da condución autónoma?
O desenvolvedores Os desenvolvedores de software de VVE esperan que a realidade virtual se converta nun estándar da industria nos próximos cinco ou dez anos. A medida que a tecnoloxía segue evolucionando e se producen máis avances na condución autónoma, é probable que a realidade virtual teña un papel cada vez máis importante no desenvolvemento e formación de vehículos autónomos.
Que outros avances se están a dar no ámbito da condución autónoma?
Ademais da realidade virtual, están a producirse numerosos avances no ámbito da condución autónoma. Algúns deles inclúen o desenvolvemento de sensores máis avanzados, melloras nos algoritmos de intelixencia artificial, a integración dos sistemas de comunicación dos vehículos e o avance cara á condución autónoma de nivel 5, no que os vehículos poden operar sen intervención humana en calquera condición de tráfico.
Cales son as limitacións actuais da condución autónoma?
A pesar dos importantes avances, a condución autónoma aínda ten algunhas limitacións importantes. Por exemplo, os vehículos autónomos poden ter dificultades para facer fronte ás condicións meteorolóxicas adversas, recoñecer sinais de tráfico complexos e tomar decisións éticas en situacións de emerxencia. Estas limitacións seguen a ser obxecto de investigación e desenvolvemento no ámbito da condución autónoma.
LER MÁIS ARTIGOS SOBRE: Noticias VR.
LER A PUBLICACIÓN ANTERIOR: AudioPaLM: The Game Changer con IA na tecnoloxía da fala.