Saltar al contingut

Llibre: Self-driving cars i responsabilità penal. La gestió del rischio stradale nell'era dell'intel·ligència artificial (Studi di diritto penal costituzionale ed europeu)

30/04/2024
*


Preu: 42,00 €
(as of Oct 04, 2024 12:11:09 UTC – Detalls)

Error 403 The request cannot be complete because you have exceeded your quota. : quotaExceeded

«Automatització de sistemes de transport terrestre, naval i aeri» és una de les perspectives clau en el desenvolupament de la intel·ligència artificial. Les self-driving cars tenen un paper protagonista i s'espera que revolucionin la indústria automotriu.

L'enfortiment i expansió d'aquests «instruments» de tecnologia requereix una revisió crítica dels marcs legals relacionats amb l'atribució de responsabilitat per accidents de trànsit. La ciència penal ha de trobar solucions innovadores per gestionar els nous riscos que sorgeixen de la «revolució» de la intel·ligència artificial.

Ja obté aquest llibre d'IA a Italià i descobreix més sobre l'impacte de l'AI a la indústria del transport.

LLEGEIX MÉS ARTICLES SOBRE: Llibres IA a Italià.

LLEGEIX L'ENTRADA ANTERIOR: Llibre: LA INTRODUCCIÓ AL TRADING o…: El meu Romanç Digital amb la Intel·ligència Artificial ! - Volum I.

entrades relacionades

Els comentaris estan tancats.

Comentaris (27)

Tot i que el tema dels cotxes autònoms i la responsabilitat penal és fascinant, em sembla que la gestió del risc stradale necessita més desenvolupament. Com es pot responsabilitzar una IA per un accident? No seria més lògic responsabilitzar els fabricants? Aquest angle em sembla que necessitaria més anàlisis.

Interessant article, però no creuen que estem deixant la responsabilitat de les nostres vides a les mans de la IA amb els cotxes autònoms? Qui pagarà quan alguna cosa surti malament, el fabricant del cotxe? O és que ara les màquines tindran drets i deures com els humans? Quin dilema legal!

Interessant punt, però no estem ja deixant les nostres vides a mans d'altres conductors humans cada dia?

Em sembla molt interessant la discussió sobre la responsabilitat penal en el cas dels cotxes autònoms. Però no creuen vostès que hauríem de centrar-nos més en com la intel·ligència artificial pot millorar la seguretat viària, en comptes de pensar només en les implicacions legals quan alguna cosa va malament? Els avenços tecnològics sempre porten desafiaments, però també oportunitats.

Totalment d'acord, ens hauríem d'enfocar en les solucions, no en els problemes.

Aquest llibre planteja un dilema intrigant sobre la responsabilitat penal pel que fa als cotxes autònoms. Però, no ens hauríem de preguntar si la intel·ligència artificial realment té la capacitat d'assumir la responsabilitat penal? No seria més rellevant discutir com es podrien reformar les nostres lleis per adaptar-se a aquesta nova tecnologia?

Interessant article, però em quedo amb un dubte. Com es manegen les responsabilitats penals si un acte autònom es veu involucrat en un accident? Es culpa el programari o el fabricant de la interlocutòria? O potser el propietari del vehicle? Seria genial si algú ho pot aclarir.

Crec que el debat sobre la responsabilitat penal en el cas dels cotxes autònoms és fascinant. Com definim la culpa quan un algorisme pren les decisions? Es pot culpar un tros de codi d'un accident? Estem entrant en un territori legal completament nou, és emocionant!

L'algorisme no comet errors, és el programador. Responsabilitat humana sempre!

Interessant article, però tinc una pregunta. Si un cotxe autònom causa un accident, qui en serà responsable? El propietari del cotxe, el fabricant o la intel·ligència artificial? Crec que aquest és un tema delicat i hauria de ser objecte de debat públic. Necessitem més claredat a la llei per evitar confusió.

Al meu entendre, hauria de ser el fabricant. Ells dissenyen la intel·ligència artificial.

Pel que fa a l'article sobre el llibre Self-driving cars i responsabilità penal em sorgeix un dubte: Com s'assignaria responsabilitat en un accident amb una interlocutòria autònoma? Seria el propietari, el fabricant o la IA? Em sembla un tema molt complex però fascinant. Algú té alguna idea?

Crec que la responsabilitat recauria al fabricant, ells haurien de garantir la seguretat del vehicle autònom.

No creuen que la responsabilitat penal hauria de caure més als programadors de les actuacions autònomes que als usuaris? Al final, si el cotxe comet un error fatal, és degut a una fallada a la programació. Per què llavors l'usuari, que només fa servir el cotxe, hauria de ser penalitzat?

Potser penalitzes el martell si falla el fuster? Eines no decideixen, l'usuari sí.

Interessant article, però no creuen que delegar la responsabilitat penal a la IA en cas d'accidents de cotxes autònoms pot ser problemàtic? El programari no entén de conseqüències, no pot ser empresonat ni sentir-ne culpa. No estaríem simplement creant una excusa per a la irresponsabilitat humana?

La IA no és culpable, són els programadors. Qui respon si falla un semàfor?

Interessant article sobre actuacions autònomes i responsabilitat penal. Però em pregunto qui assumeix la responsabilitat en cas d'accidents, el fabricant del cotxe o la IA? A més, com s'interpreta el risc de carretera en un marc legal? S'han considerat totes les variables?

La responsabilitat recau al fabricant, no la IA. El risc legal encara és un terreny pantanós.

Interessant article, però no creuen que estem deixant de banda la discussió ètica en tot això? Les IA als cotxes autònoms decidiran en situacions de vida o mort, qui programarà aquests criteris? No estem delegant gaire en la tecnologia? Quin dilema!

Totalment dacord, estem cedint la nostra humanitat a les màquines. Qui traça la línia?

Em sembla interessant la temàtica abordada al llibre: Self-driving cars i responsabilità penal. Em pregunto, qui s'hauria de considerar responsable en cas d'un accident amb un cotxe autònom? El fabricant del programari o el propietari del vehicle? És una qüestió complexa que mereix una discussió més profunda. Què pensen vostès?

Crec que el propietari del vehicle hauria de ser-ne responsable. No és qui decideix fer servir el programari?

Interessant article, però crec que ens hauríem de qüestionar si és just responsabilitzar penalment les empreses de cotxes autònoms per accidents. No és l'usuari qui assumeix el risc en utilitzar aquesta tecnologia? No seria més apropiat parlar de responsabilitat civil en comptes de penal?

Interessant punt, però no mereixen les empreses algun grau de responsabilitat per errors en la tecnologia?

Interessant article. No creuen que la responsabilitat penal hauria de recaure als fabricants dels cotxes autònoms més que als usuaris? Després de tot, són ells els que programen la intel·ligència artificial. I si parlem de risc stradale, no se suposa que aquests vehicles reduiran el risc d'accidents?

Totalment dacord, la responsabilitat hauria de ser del fabricant no de lusuari.