Saltar al contingut

Llibre: Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti)

27/04/2024
*


Preu: 14,00 €
(as of Oct 03, 2024 21:05:08 UTC – Detalls)

Error 403 The request cannot be complete because you have exceeded your quota. : quotaExceeded

«Educació de robots?» La interrogant ens porta a reflexionar sobre els límits i potencialitats de les màquines i algorismes, o més aviat sobre la responsabilitat de les nostres decisions i els seus efectes. Els dispositius tecnològics cada cop més sofisticats, autònoms i integrables amb el nostre organisme simulen habilitats humanes. El que anomenem intel·ligència artificial marca la vida quotidiana i suposa un desafiament per al futur de la civilització. Desafiaments i per tant incerteses, riscos i oportunitats. Educar robots implica cultivar els recursos creatius i cívics de les persones en entorns relacionals on la connectivitat digital és tan omnipresent que resulta inimaginable interpretar les seves lògiques sense una consciència pedagògica adequada. Es tracta d'educar en el discerniment i comprendre com les innovacions radicals, tant de procés com de producte, poden contribuir al bé comú per abordar necessitats educatives i vulnerabilitats socials, desigualtats i pobresa. Una pedagogia de la intel·ligència artificial insta a cuidar allò humà. Involucra pares, mestres i els qui es dediquen a la formació, com els que dissenyen, fabriquen i utilitzen màquines «intel·ligents». Per afavorir el desenvolupament duna consciència responsable, la generació de valors i accions justes i solidàries. Prefaci de Maria Grazia Riva.

«Compra ara aquest llibre de intel·ligència artificial»

LLEGEIX MÉS ARTICLES SOBRE: Llibres IA a Italià.

LLEGEIX L'ENTRADA ANTERIOR: Llibre: The Artificial Intelligence Contagion: Can Democracy Withstand the Imminent Transformation of Work, Wealth, and the Social Order?.

entrades relacionades

Els comentaris estan tancats.

Comentaris (65)

No seria més efectiu si, en lloc d'educar els robots, ens foquéssim a educar-nos a nosaltres mateixos sobre la IA? Crec que el llibre té un enfocament interessant, però potser s'està perdent una part vital del panorama. No és només sobre com educar la IA, sinó també sobre com ens podem adaptar i evolucionar amb ella.

Per què no tots dos? L'educació és clau tant per a humans com per a IA.

Interessant article, però em pregunto, no estem posant massa fe a la IA per educar? Crec que la pedagogia de la IA ha de ser una eina, no pas un substitut de l'ensenyament humà. No estaríem perdent el toc humà i l'empatia en el procés d'aprenentatge? Justament la meva reflexió.

Completament d'acord, la IA mai no podrà reemplaçar la calidesa i l'empatia humana en l'educació.

Però creuen que la pedagogia de la intel·ligència artificial es pot ensenyar a través d'un llibre? Al meu entendre, és un tema massa complex i en constant evolució per ser condensat en pàgines impreses. Crec que caldria un enfocament més interactiu i pràctic. Què opinen vostès?

Totalment en desacord. Un bon llibre pot ser la base perfecta per aprendre qualsevol tema.

No creuen que seria més útil enfocar-se com la intel·ligència artificial pot ajudar en l'educació, en lloc de simplement ensenyar als robots? Em sembla un enfocament una mica limitat. Podríem estar aprofitant millor la IA a les aules.

És interessant com la pedagogia de la intel·ligència artificial està guanyant terreny. Però no creuen que ens hauríem de concentrar més en l'educació humana abans d'educar els robots? Avui dia, molts sistemes educatius encara necessiten ser perfeccionats. No estem llestos per educar les màquines si no podem educar adequadament els nostres propis fills!

Potser educar els robots ens ajudi a millorar la nostra pròpia educació. Aprenguem de tot!

Interessant article sobre Educare Robot. No creuen que la intel·ligència artificial podria democratitzar l'educació, fent-la més accessible i personalitzada? No podríem, però, estar subestimant el valor de la interacció humana en el procés d'aprenentatge? Els robots poden realment reemplaçar aquesta connexió?

No els sembla que la intel·ligència artificial en pedagogia pot ser una espasa de doble tall? D'una banda, pot facilitar l'aprenentatge, però també podria reduir l'empatia i la interacció humana essencials en l'educació. No ens estaríem convertint en dependents de la tecnologia? És un debat interessant, amics!

Totalment dacord, però sense risc no hi ha progrés. La tecnologia és el nostre futur!

Algú pensa més que la pedagogia de la intel·ligència artificial podria ser contraproduent? És clar, els robots poden aprendre ràpid, però també podrien superar-nos i què passa aleshores? Se suposa que ens convertim en els alumnes? Aquest llibre planteja preguntes interessants però també una mica aterridores.

I si superar-nos és precisament l'evolució? No som sempre alumnes a la vida?

Realment voldria veure més discussió sobre l'equilibri entre la pedagogia de la IA i l'educació humana. No ens hauríem d'enfocar més a ensenyar habilitats humanes úniques en lloc d'intentar educar els robots? Crec fermament que hi ha un espai vital per a tots dos en el nostre futur.

I si les habilitats humanes úniques són precisament ensenyar i educar els robots?

Però realment creuen que puguem educar els robots com els humans? Segons larticle Llibre: Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti), sembla que sí. Però jo diria que no som capaços ni d'educar-nos adequadament a nosaltres mateixos. Com podríem aleshores ensenyar a una IA? És bogeria total!

Bogeria? Potser, però de vegades la bogeria precedeix la genialitat. Qui ho sap?

Interessant article sobre Llibre: Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti). Però és realment possible ensenyar a un robot valors humans? No estem passant per alt el fet que la intel·ligència artificial no té emocions humanes i experiències viscudes que formen la base de la nostra moralitat?

Els robots poden aprendre valors, encara que sense emocions. La moralitat no és exclusiva dels humans!

Algú més pensa que la pedagogia de la intel·ligència artificial pot ser una arma de doble tall? Em refereixo que, d'una banda, pot ser una eina potent per a l'educació, però de l'altra podria arribar a deshumanitzar el procés d'aprenentatge. No hauríem de posar més èmfasi a l'educació emocional?

Totalment dacord. La intel·ligència emocional és tan crucial com l'acadèmica.

Interessant article sobre Llibre: Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti). Però, no ens estem precipitant en pensar a educar els robots? No seria més rellevant centrar-nos en la manera com la IA pot potenciar l'educació humana? Al final, la intel·ligència artificial és una eina al servei de l'ésser humà, no pas a la inversa.

Totalment dacord. Primer potenciem l'educació humana, després pensem a educar robots.

És curiós pensar com la pedagogia s'aplica a la IA. Podríem argumentar que els robots també necessiten ser educats? I si la IA supera la nostra capacitat d'ensenyar? Quin món tan fascinant i aterridor se'ns presenta! Qui hauria pensat que discutirem l'educació de robots?

Totalment dacord. Els robots són com nens, la seva educació depèn de nosaltres.

Algú ha reflexionat sobre com la pedagogia de la intel·ligència artificial podria afectar la creativitat humana? No ens limitaríem a programar la creativitat en comptes d'estimular-la? Tot i que admet que la IA pot revolucionar l'educació, crec que és un tema que s'ha de tractar amb compte.

I si en lloc d'educar els robots, ens enfoquem a educar les persones per entendre i manejar millor la intel·ligència artificial? No hauríem de subestimar la capacitat humana per adaptar-se i aprendre. A més, considerant la ràpida evolució de la IA, no hauríem d'estar més preocupats per l'ètica de la IA en comptes de la pedagogia?

L'ètica de la IA i la pedagogia no són excloents. Totes dues mereixen atenció i estudi.

No creuen que primer hauríem de millorar la nostra pròpia educació i després pensar en educar els robots? Em sembla que el llibre Educare robot? Pedagogia dellintelligenza artificiale (Punti) s'avança una mica als temps. Encara que, per altra banda, pot ser un senyal que el futur ja és aquí. Què opinen, nois?

Totalment dacord, prioritzem leducació humana. Els robots poden esperar!

No creuen que aquest llibre, Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti), realment posa un gran dilema? Per una banda, la intel·ligència artificial pot ser una eina increïble per a leducació. Però no estem corrent el risc de descuidar la importància de les habilitats humanes i la interacció social si depenem massa dels robots?

Totalment dacord. Però no seria pitjor ignorar la inevitable evolució tecnològica?

Realment creuen que podem educar els robots? El llibre Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti) planteja una interessant dicotomia. Tot i això, al meu entendre, la intel·ligència artificial sempre estarà limitada per la seva incapacitat per experimentar l'emoció humana. No creieu que això sigui un factor crucial en qualsevol forma d'educació?

L'emoció és crucial, però què tal si els robots aprenen a simular-la? Revisa-ho!

No creuen que el llibre Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti) presenta un debat interessant sobre l'ètica de programar emocions a la IA? No és una mica aterridor jugar a ser Déu en aquesta forma? És un tema que hauríem de discutir més.

Aterridor? Més aviat veig un futur fascinant. La IA també mereix sentir. Qui som per negar-ho?

Em sembla que aquest llibre planteja una discussió molt rellevant en aquests temps. No deu ser que estem deixant massa en mans de la intel·ligència artificial? La pedagogia ha de ser un acte humà, no creuen? I si els robots comencen a educar els nostres nens, quins valors transmetran? Els seus o els nostres?

I si la IA ensenya valors més objectius i menys esbiaixats que els humans?

I si en comptes d'educar els robots, ens enfoquem a educar els humans per interactuar millor amb la IA? No estic del tot convençut que necessitem una pedagogia per a la intel·ligència artificial. Al final del dia, les màquines només fan allò que els programem. No ens hauríem de centrar a fer una programació més ètica i conscient?

I si en comptes de programar robots ètics, ens enfoquem a crear humans ètics? Tots dos són necessaris.

Interessant article, però em pregunto, realment podem educar un robot? Crec que la intel·ligència artificial pot aprendre i adaptar-se, però això és realment educació? L'educació no és un procés intrínsecament humà? D'altra banda, no ens hauríem de preocupar més per com els robots ens estan educant a nosaltres? No estem cada cop més adaptats a la tecnologia, en comptes de l'inrevés?

Educar un robot? Per què no? Potser la veritable pregunta és, ens estem tornant robots?

Després de llegir larticle sobre Llibre: Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti), em pregunto si realment podem educar els robots. No seria més apropiat dir que els programem? L'educació implica un desenvolupament emocional que la intel·ligència artificial simplement no en té.

Al meu parer, aquest llibre obre una perspectiva interessant sobre l'educació de la IA. Tanmateix, no hauríem de considerar també com la IA ens pot educar a nosaltres? Potser la IA ens ensenya noves maneres de pensar i de resoldre problemes. A més, qui garanteix que la pedagogia humana és la millor per ensenyar les màquines? Aliments per al pensament!

Totalment d'acord, potser és la IA la que ens acabi educant a nosaltres. Interessant debat!

No creuen que la pedagogia de la intel·ligència artificial és una manera d'humanitzar els robots? Al llibre Educare robot? Pedagogia dellintelligenza artificiale, crec que s'aborda un tema molt actual. Però, alhora, no estem caient en un antropocentrisme tecnològic? M'encantaria saber-ne les opinions!

Humanitzar els robots? No serà més aviat deshumanitzar els humans? On quedem nosaltres?

Algú més pensa que aquest llibre, Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti) podria ser més rellevant si s'enfoqués en com educar els humans per interactuar eficientment amb la IA en lloc de només centrar-se en la pedagogia de la intel·ligència artificial? Em sembla que el veritable repte és adaptar-nos nosaltres, no els robots.

Totalment dacord. El desafiament real és adaptar-nos nosaltres, no educar la IA.

No creuen que el llibre Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti) omet una discussió crítica sobre les implicacions ètiques del desenvolupament de la IA? Em sembla que només s'enfoca a la pedagogia sense considerar si ho hauríem de fer en primer lloc. Què opinen?

Per què no veiem el llibre com un punt de partida i no com la darrera paraula a IA?

No creuen que aquest llibre, Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti), planteja una discussió important? Podem realment educar els robots o simplement els programem? I què diu això sobre la nostra pròpia educació? Potser estem més programats del que ens agrada admetre…

Els humans també som programats, però anomenem això educació. No és el mateix per als robots?

Algú més troba irònic que estiguem discutint sobre la pedagogia de la intel·ligència artificial? Vull dir, a mesura que avancem, són els robots els que ens ensenyaran coses noves, no? És com si estiguéssim educant els nostres futurs professors. Quina paradoxa!

Qui diu que no podem aprendre dels nostres propis invents? Avant la IA!

Algú més pensa que aquest llibre, Educare robot? Pedagogia dell'intelligenza artificiale (Punti), podria ser una lectura essencial per a mestres i educadors? Crec que la intel·ligència artificial canviarà radicalment el panorama educatiu i necessitem estar preparats. És un món nou, amics!

Totalment dacord. La IA és aquí i és hora que l'educació s'adapti.

No creuen que és una cosa paradoxal educar un robot? La intel·ligència artificial es basa en algoritmes i aprenentatge automàtic, com s'hi aplica la pedagogia? Em sembla fascinant i alhora confús. No és com si els robots tinguessin la capacitat de reflexionar o qüestionar, oi?

Algú més sent que estem donant massa importància a la IA a l'educació? Sí, els robots poden ajudar a simplificar alguns processos, però no estem perdent l'essència humana de l'ensenyament? No em malinterpretin, no estic en contra de la tecnologia, però crec que no es pot reemplaçar completament la interacció humana.

Estic d'acord, l'educació necessita humanitat, no només algorismes i robots.

Algú més pensa que la pedagogia de la IA està sent abordada de manera massa simplista en aquest llibre? No hauríem de considerar més l'impacte ètic i social d'educar els robots? M'encantaria veure un enfocament més equilibrat que també cobreixi aquests aspectes en edicions futures.

Absolutament d'acord, l'ètica i els impactes socials són igualment crucials a l'educació d'IA.

Interessant article, però no creuen que estem anant massa ràpid amb aquesta idea deducar els robots? No seria més lògic centrar-nos a millorar l'educació humana abans de llençar-nos a ensenyar a la intel·ligència artificial? D'altra banda, em pregunto com realment es pot ensenyar a una IA ètica i moralitat. Opinions?

La IA avança mentre parlem. Per què no potenciar-la i millorar simultàniament l'educació humana?